Lütfen bekleyin..

Haydar IŞIK

GÜNEY KÜRDİSTAN İLHAKl

02 Şubat 2019, 08:49

Önce Fehim Taştekin yazdı. Türkiye, Güney Kürdistan'ı ilhak etmek istiyor. Sonra Sayın Ahmet Kahraman bu konuyu işledi. İzninizle bir de ben soruna nasıl bakıyorum arzedeyim. Kürt varlığını beka sorunu yapan Türkiye, dünyanın neresinde olursa olsun „Ben Kürdüm" diyen herkesin düşmanıdır. Düşmanlıkla da kalmıyor, Savaş açıyor, Kürdün behemehal ortadan kaldırılmasını istiyor.

Şeladize olaylarını hatırlayınız. Türkiye, her gün Güney Kürdistan'ı bombalayıp, Kürt insanını katlediyor. Kürtler kendi topraklarında bu barbar saldırıyı protesto edince, Barzani'nin Türklere verdiği askeri üsten çıkan Türk askeri halka kurşun yağdırıyor. Soru:

*Oradaki Kürtler özgür mü?

*Onların Bakur'dan farkı var mı?

*Türkiye Bakur'da olduğu gibi Başur'da da istediğini yapıyor mu yapıyor.

Yani Bakur ve Başur'un kaderi aynı sömürgecinin elinde.

Buna karşılık Bakur'da olmayan sözde hükümetin Başur'da olduğu gerçeklik. Ayrıca Peşmergesi var. 1990'dan beri bağımsız olması gerekiyorken, bakıyoruz ki bütün kurumlarını Türklerin egemenliğine sokmuş haldeler. Kocaman bir bağımlılık var. Kime? Kürdün düşmanı faşist ırkçı Türk İslam sistemine. Hewler „Küçük Ankara" olmuş. Ne diyor Neçirvan Barzani: „Orada PKK gerillası olduğu için Türkiye bombalıyor." Bu sözler, ancak sömürgecisinin ayaklarını öpen birinin ağzından dökülür. Ama bizim realitemiz.

Orada gerilla olmasaydı bombalanmayacak mıydı? Dede Barzani'nin hayat öyküsünü bilen biri olsaydı, bunu söylemezdi. Ama sömürgeci şartlanma öylesine derin, öylesine çıkarına gelmiş olmalı ki, bağımsız olacağına Türkiye'nin uşağı olmayı yeğliyor.

Örneğin biri kalkıp, „Dersim'de gerilla olduğu için Türkiye ormanları bombalıyor, dese, büyük bir çüş demekten başka ne dersiniz? Ama sömürgecisin hayranı olan Tuncelili söyler. Neçirvan Barzani'den farksız değiller. Sanki 1937/38 de dağda gerilla vardı, onun için Atatürk'ün manevi kızı Sabiha Gökçen bombaladı.

Türk devleti Kürdün dilini yasaklamış, her türlü asimilasyondan geçiriyor. Kürdü okulda kışlada olmadı camide kendisinden uzaklaştırıyor. Bu bir soykırımdır. Şimdi bu sömürgeci hayranlarına sormak gerekir, dilinizde gerilla mı var, Türk devleti asimilasyon bombası atıyor? Bu devlet Kürdü inkar üzerine kuruldu. Bugün yapılan bu inkarı her türlü kurumuyla sürdürmek, Hitler'in mazlum Yahudi halkına yaptığı „Entlösung" gibi Kürdün soyunu bitirmektir.

Buradan hareketle okura şu soruyu yöneltmek istiyorum. Türk devleti Başur dediğimiz Güney Kürdistan'ı zaten işgal etmiş durumda, onlarca askeri üs kurmuş. Ekonomik olarak kendisine bağlamış. İlhak etse daha iyi olmaz mı? İlhak ederse en azından iki parça bir olur. Ne dersiniz?

Kızmadan, gücenmeden, parçaları yan yana getirerek, düşünün.

Haydar Işık, 1.Şubat 2019

Bu haber 878 kere okundu
  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları
1851 gün önce
1976 gün önce
2031 gün önce
2113 gün önce
2133 gün önce
2166 gün önce
2218 gün önce
2244 gün önce
2291 gün önce
2295 gün önce
2321 gün önce
2421 gün önce
2427 gün önce
2481 gün önce
2497 gün önce
2521 gün önce
2585 gün önce
2606 gün önce
2639 gün önce
2670 gün önce
2694 gün önce
2770 gün önce
2805 gün önce
2813 gün önce
2855 gün önce
2900 gün önce
2911 gün önce
2937 gün önce
2944 gün önce
3004 gün önce
3013 gün önce
3029 gün önce
3030 gün önce
3049 gün önce
3058 gün önce
3065 gün önce
3076 gün önce
3130 gün önce
3140 gün önce
3154 gün önce
3161 gün önce
3164 gün önce
3315 gün önce
3327 gün önce
3333 gün önce
3384 gün önce
3413 gün önce
3434 gün önce
3693 gün önce
3715 gün önce
3776 gün önce
3780 gün önce